Teškom mukom stečeni časni plasmani momčadi Signatech-Alpine
Druga utrka ovogodišnjeg prvenstva u utrkama izdržljivosti FIA WEC održana je u subotu na glasovitoj belgijskoj stazi Spa-Francorchamps.
Utrka je za oba bolida Alpine A470 bila vrlo teška, a završila je petim mjestom za posadu s brojem 36 (Dumas, Menezes, Rao) i šestim mjestom za posadu s brojem 35 (Panciatici, Ragues, Negrão).
Nakon tri uspješna slobodna treninga bolidi Alpine A470 i u kvalifikacijama su dokazali za što su sposobni. Gustavo Menezes i Matt Rao u bolidu broj 36 ostvarili su drugo najbolje vrijeme i samo su ih 23 tisućinke sekunde dijelile od prvog startnog mjesta. Njihovi momčadski kolege Nelson Panciatici i André Negrão za njima su zaostali za treptaj oka: tek 5 tisućinki.
Start utrke 6 sati Spa-Francorchampsa za FIA WEC 2017 bio je u subotu u 14:30. Proljetno vrijeme i pune tribine pobrinuli su se da se ispune svi uvjeti za izvrsnu popodnevnu utrku.
Odmah nakon starta, unatoč burnim događanjima na stazi, Romain Dumas (br. 36) i Nelson Panciatici (br. 35) zadržali su svoja mjesta. Prvi sat, koji je protekao u ritmu sličnom utrci Formule 1, u vodstvu je bio Rusinov, kojeg su isprva slijedili Dumas, Vergne, Panciatici, Senna i Piquet.
Senna se ubrzo našao na repu Dumasova bolida. Brazilac je okrznuo Alpine koji je zbog toga preširoko ušao u zavoj i time izgubio dva mjesta. Malo kasnije Panciatici je bio žrtva napada konkurenata; izvrtio se na stazi nakon što ga je straga udario Jarvis. Nakon prvog sata utrke oba su bolida Alpine pogurnuta u drugu polovicu poretka…
Romain Dumas je bolid s istrošenim stražnjim gumama (posebice zbog poteškoća sa sustavom za nadzor proklizavanja) predao Mattu Raou ranije nego što je planirano. Momčad je tom prilikom prilagodila strategiju i odabrala tvrde gume.
Matt Rao je u svojim izmjenama vozio vrlo brzo i ostvario odlične rezultate; taj je vozač sa srebrnim statusom* kombinacijom brzine i konzistentne vožnje bolid s brojem 36 pogurao do četvrtog mjesta.
Pierre Ragues, koji je bolid broj 35 preuzeo od Nelsona Panciaticija, imao je više poteškoća jer je izgubio dragocjeno vrijeme kad se zbog greške pri upravljanju bolidom zaustavio na ulazu u boksove.
Na polovici utrke bolid broj 36 bio je na sedmom, a bolid broj 35 na šestome mjestu. Nakon toga upravljače su preuzeli Gustavo Menezes (br. 36) i André Negrão (br. 35) i odradili svoj dio posla. Ni oni nisu uspjeli poboljšati rezultat, posebno ne Negrão koji je svoju treću izmjenu morao skratiti zbog probušene gume.
No Alpineovi vozači nisu klonuli duhom te se posada s brojem 36 uspjela plasirati među pet najboljih. Romain Dumas, koji je ponovno preuzeo upravljač, više od sat vremena prije kraja utrke nakratko je preuzeo upravljač. Nažalost, Francuza je straga udario jedan od bolida klase LMP1. Tijekom sljedećeg zaustavljanja u boksu mehaničari su morali zamijeniti cijelo stražnje krilo, a upravljač je do kraja utrke preuzeo Menezes. Alpine A470 s brojem 36 u cilj je stigao peti.
Zadnji dio utrke bolid s brojem 36 povjeren je Nelsonu Panciaticiju. Parižanin je vrlo dobrom vožnjom, usprkos tome što je staza zbog rosulje postala skliska, drugi Alpine A470 u cilj doveo na šestome mjestu.
Bernard Ollivier, zamjenik glavnog direktora Alpine:
Na osvojeno peto i šesto mjesto možemo biti gotovo ponosni! U toj teškoj i mučnoj utrci snašao nas je čitav niz nevolja, ali ni momčad ni vozači ni trena nisu popustili te je drugi dio utrke bio vidljivo bolji. Bodovi koje smo osvojili danas nesumnjivo će biti vrlo važni za ukupni poredak u prvenstvu. Danas nismo mogli pokazati što zaista možemo. To ćemo učiniti u Le Mansu!
Philippe Sinault, šef momčadi Signatech-Alpine:
Kad se nevolje nakupe, ponekad se moraš zadovoljiti i počasnim plasmanom. Romain Dumas na početku utrke ispaštao je zbog snažne potrošnje guma. To su dodatno zakomplicirali problemi s elektronikom koji su nam onemogućili odabir parametara za nadzor proklizavanja kotača. Cijena toga bilo je dodatno zaustavljanje u boksu. Tvrde gume koje smo zatim odabrali pokazale su se kao pun pogodak jer smo na kraju utrke uspjeli obaviti tri izmjene s dobrim ritmom vožnje. Ni broj 35 nije imao puno sreće. Na početku je imao iste poteškoće s potrošnjom guma, a zatim i dodatno zaustavljanje u boksu zbog probušene gume. Pozitivna je bila naša brzina. Moramo bolje razumjeti upravljanje potrošnjom guma. To će biti naš zadatak u idućim tjednima.
SIGNATECH ALPINE MATMUT, br. 36
Romain Dumas:
Iza nas je kaotična utrka sa snažnom potrošnjom guma koju je pogoršao i kvar sustava za nadzor proklizavanja. Zbog nekoliko trkaćih incidenata nismo mogli ostvariti boji plasman. Usprkos tome, možemo pronaći i nekoliko pozitivnih strana, jer smo nakon završetka utrke bili među najbržima na stazi. Sad moramo uložiti zajedničke napore kako bismo shvatili što se dogodilo i potruditi se da odvezemo savršenu utrku za 24 sata Le Mansa.
Gustavo Menezes:
Naravno da sam razočaran, pogotovo kad se sjetim da smo prošle godine ovdje ostvarili pobjedu. Nakon dobrih kvalifikacija vjerovali smo da se i u utrci možemo mjeriti s konkurentima, ali smo zbog više razloga izgubili mnogo vremena. Momčad smo i zato ćemo morati zajedno utvrditi što je pošlo po zlu i u najboljoj se formi prihvatiti utrke za 24 sata Le Mansa.
Matt Rao:
Ostvareni rezultat vrlo je razočaravajuć, posebno nakon osvojenog drugog mjesta u kvalifikacijama. Nakon promjene izbora guma uspjeli smo poboljšati položaj… sve do sudara s bolidom klase LMP1. Danas smo zasigurno imali manjak performansi, ali smatram da je usprkos svemu to bila dobra priprema za utrku 24 sata Le Mansa.
SIGNATECH ALPINE MATMUT, br. 35
Nelson Panciatici:
Uvodni dio utrke bio je težak jer sam imao velikih poteškoća s pritiskom u gumama. Zatim sam izgubio vrijeme kad me gurnuo drugi bolid. Kad su se nakupili oblaci, imali smo konzistentniju vožnju. Vozili smo jednakom brzinom kao i vodeći i postupno se probijali iz pozadine.”
Pierre Ragues:
Imali smo vrlo konkurentan bolid čije su postavke možda bile malo pregrube za gume. Svojom izmjenom sam zadovoljan jer sam uspio ispuniti zahtjeve momčadi i dobro upravljati gumama. Pred nama je još mnogo posla da proučimo ovu utrku i utjecaje raznih čimbenika, primjerice temperature. Nova generacija bolida klase LMP2 vrlo je zanimljiva i jedva čekam nastup u Le Mansu.
André Negrão:
Kad sam sjeo za upravljač, već smo bili daleko iza vodećih. Zamisao je bila da odradim tri izmjene, ali sam se zbog probušene gume u boksu morao zaustaviti ranije nego što smo očekivali. Smatram da sam svoj posao odradio dobro, s ujednačenim vremenima krugova i nekoliko pretjecanja, zbog čega sam Nelsonu upravljač mogao predati u povoljnijem položaju. Moja prva utrka izdržljivosti omogućila mi je da bolje razumijem ovu vrstu utrkivanja.
Rezultat utrke 6 sati Spa-Francorchampsa (LMP2)
*1. G-Drive Racing, br. 26 | 160 krugova, 6 h 00 m 20,772 s |
2. Vaillante Rebellion, br. 31 | + 53,281 s |
3. Jackie Chan DC Racing, br. 38 | + 1 m 14,268 s |
4. Vaillante Rebellion, br. 13 | – 1 krug |
5. Signatech Alpine Matmut, br. 36 | – 1 krug |
6. Signatech Alpine Matmut, br. 35 | – 2 kruga |
7. CEFC Manor TRS Racing, br. 24 | – 2 kruga |
8. CEFC Manor TRS Racing, br. 25 | – 2 kruga |
9. TDS Racing, br. 28 | – 2 kruga |
10. Jackie Chan DC Racing, br. 37 | – 4 kruga |
Ukupni poredak momčadi za prvenstvo FIA LMP 2 (bodova)
1. Jackie Chan DC Racing, br. 38 | Kina | 40 |
2. G-Drive Racing, br. 26 | Rusija | 37 |
3. Vaillante Rebellion, br. 31 | Švicarska | 36 |
4. Signatech Alpine, br. 36 | Francuska | 22 |
5. TDS Racing, br. 28 | Francuska | 17 |
6. Vaillante Rebellion, br. 13 | Švicarska | 14 |
7. CEFC Manor TRS Racing, br. 24 | Kina | 14 |
8. CEFC Manor TRS Racing, br. 25 | Kina | 10 |
9. Signatech Alpine, br. 35 | Francuska | 8 |
10. Jackie Chan DC Racing, br. 37 | Kina | 5 |
Ukupni poredak vozača za prvenstvo FIA LMP 2 (bodova)
1. Jarvis, Laurent, Tung | 40 |
2. Lynn, Rusinov, Thiriet | 37 |
3. Canal, Prost, Senna | 36 |
4. Menezes, Rao | 22 |
5. Collard, Perrodo | 17 |
6. Vaxiviere | 15 |
7. Beche, Heinemeier Hanson, Piquet Jr. | 14 |
8. Graves, Hirschi, Vergne | 14 |
9. Lapierre | 12 |
10. Dumas | 10 |
11. Gonzales, Petrov, Trummer | 10 |
12. Negrão, Panciatici, Ragues | 8 |
13. Brundle, Cheng, Gommendy | 5 |
Raspored utrka prvenstva FIA WEC 2017
1. – 2. travnja | uvod, Monza, Italija |
16. travnja | 6 sati Silverstonea, Velika Britanija |
6. svibnja | 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija |
4. lipnja | službene probne vožnje za utrku 24 sata Le Mansa, Francuska |
17. – 18. lipnja | 24 sata Le Mansa, Francuska |
16. srpnja | 6 sati Nürburgringa, Njemačka |
3. rujna | 6 sati Ciudada de Mexico, Meksiko |
16. rujna | 6 sati Trkališta Amerika, Austin, SAD |
15. listopada | 6 sati Fujija, Japan |
5. studenoga | 6 sati Šangaja, Kina |
18. studenoga | 6 sati Bahreina, Bahrein |
*FIA natjecateljima dodijeljuje status s obzirom na njihove rezultate i aktivnost; brončani i srebrni su za mlade i amaterske vozače, zlatni i platinasti su za iskusne vozače koji su ostvarili vrhunske rezultate. Pravila za FIA WEC određuju da u svakoj posadi klase LMP2 mora biti najmanje jedan vozač brončanog ili srebrnog statusa.