Novosti
Geely Atlas Pro, kompaktni SUV model dugačak 4,54, širokim 1,83 i visokim 1,71 metar, prvi je u ponudi nakon što su se auti kineske tvrtke krajem 2023. počeli prodavati u Hrvatskoj.
Masivan, čak iznenađujuće čvrsto izrađen SUV, ponuđen je samo s jednom, ali vrijednom motorizacijom - riječ je o trocilindarskom turbobenzincu 1.5 s izravnim ubrizgavanjem goriva, koji uz pomoć blagohibridnog 48-voltnog sustava razvija 177 KS i 255 Nm.
Kod dizajna se igralo na sigurno, što uopće nije loš potez. Uz serijske alu naplatke od 18 cola, eleganciji pridonose kromirani ukrasi na karoseriji, monokromatski logo na prednjoj masci, kao i skladan stražnji dio ušminkan uskim, široko razvučenim svjetlima i manjim spojlerom.
Pedantna izrada
Kako je tu riječ o pedantno izrađenom automobilu da se naslutiti već po uvjerljivom, konkretnom zvuku pri zatvaranju vrata, a konačna potvrda dolazi čim se sjedne za upravljač. Vozača dočekuju podatna, kožom prekrivena sjedala, masivni središnji naslon s dva kromirana rukohvata koji neće zaškripati niti ako se na njih poželite nasloniti punom težinom, lijepo izrađena prednja armatura koja na bitnim dijelovima ne nudi samo mekanu plastiku, već je djelomično presvučena kožom...
Uz digitalnu instrumentnu ploču nalazi se i središnji, prilično raskošni, ali malo niže nego što bismo htjeli smješten središnji zaslon multimedije od 12,3 inča s lijepom grafikom, preko kojega se upravlja nizom funkcija, od ventilacije i glazbenog sustava do grijanja prednjih sjedala i ambijentalnog osvjetljenja. U vožnji dobro dođe i adaptivni tempomat, koji pomoću pet kamera i osam senzora precizno održava razmak, a po potrebi može potpuno zaustaviti automobil, kao i sustavi za pomoć pri spuštanju na nizbrdici, onaj za zadržavanje vozila u traci, automatsko kočenje.
Kineski SUV ugodno iznenađuje i u vožnji. Ovjes s multilinkom straga čvrsto drži pravac i ne poskakuje na neravninama, a dobro podnosi i nalete na uspornike u gradu. Razliku čini pogon 4x4 (izvorno prednji, no po potrebi se snaga prebacuje i na stražnje kotače), koji omogućuje hrabrije prolaske kroz zavoje, pa i mogućnost silaska s asfalta.
Automatski mjenjač
Dobro je i što turbobenzinac karakterizira tih i miran rad, u mjeri da se karakteristično trocilindarsko frktanje čuje samo kad se ozbiljnije nagazi papučica gasa. Osim toga, u potpunosti su zauzdane i vibracije motora, što sve podiže ugodu za upravljačem, za kojim bi se bilo još ljepše smjestiti da ga se barem još za centimetar da namjestiti po dubini. Motor sasvim pristojno surađuje sa 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom, kojom se upravlja s masivnom, primjereno preciznom ručicom.
Pri kretanju se osjeti masa od preko 1,7 tona, no Atlas Pro nije mrtvo puhalo. Do stotke se stiže za 9,9 sekundi, dijelom i zahvaljujući 48-voltnom blagohibridnom sustavu sa starter generatorom i malom litij-ionskom baterijom, dovoljnim da pomogne pri kretanju i tako ponešto pridonese ubrzanju, ali i smanji potrošnju. Potrošnja, primijetili smo, dosta ovisi o stilu vožnje, no u prosjeku nam se kretala oko 7,5 litara, uz popriličan broj kilometara po gradu.
Za gledanje izvornog članka, molimo, preuzmite OVDJE